Kite-surfer in spé... - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Léon Acda - WaarBenJij.nu Kite-surfer in spé... - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Léon Acda - WaarBenJij.nu

Kite-surfer in spé...

Door: Leon

Blijf op de hoogte en volg Léon

15 November 2008 | Filipijnen, Manilla

Dag allemaal,

Daar benne we weer. Maar nu wel voor de laatste keer uit Boracay, Filipijnen, want maandag stap ik in het vliegtuig richting Australië!...

Maar hoe zag de afgelopen week er een beetje uit? Eigenlijk vrij relaxed....

Dinsdag 11 november heb ik eerst lekker uitgeslapen. Daarna een beetje op het strand gehangen. Het was dan ook snikheet. Om 16:00 's middags ben ik met een paar local wezen Quad Biken. Best geining. We gingen door ruig gebied naar de top van de enige berg op dit eiland. Vanaf daar kun je het hele eiland en verder overzien. Een schittered uitzicht! 's Avonds vierden we in de bar tegenover mijn resort de verjaardag van 1 van deze locals, samen met wat Korreanen. Altijd gezellig zo'n fuifje aan het strand. :-)

Woensdag 12 en donderdag 13 november heb ik eigenlijk geen ruk gedaan. Beetje uitslapen, op het strand hangen, wat winkeltjes bekeken en een beetje geinternet. Woensdagavond nog wel even een massage genomen. Die zijn hier helemaal top en lekker goedkoop! :-) 's Avonds ben ik ook niet weggeweest, maar heb ik met wat biertjes uit de supermarkt lekker op mijn eigen veranda gezeten. Hoe bedoel je een Zwitserleven gevoel..

Vrijdag 14 november ben ik maar weer eens aan de andere kant van het eiland gaan kijken om te zien of het daar waaide. Ondanks dat het eiland op dit punt maar 400 breed is, maakt dat meestal een wereld van verschil. Het waaide zowaar prima aan die kant om te gaan kite-surfen. Dus ik heb gelijk maar mijn eerst lessen genomen. Eerst 40 minuten oefenen met een mini-kite, daarna leren zo'n grote kite op te tuigen en een half uur later liet ik me achter zo'n kite door het water heen sleuren. Tja...je moet er iets voor overhebben. Maar ik begon 'm al aardig onder controle te krijgen. Ik had samen les met Cees, een Zaandammer, met plat Amsterdams accent die 9 dierenspeciaalzaken runt in Zaandam en omstreken. Mooie gast. Zijn na het kiten samen even een biertje gaan pakken en hebben daarna een pizzaatje gescoord. 's Avonds ben ik maar weer eens naar de barretjes gegaan. Het is per slot van rekening weekend, toch? En dan is het ook hier veel drukker. Ik ben begonnen in de Juice Bar samen met een Zweed, Tobias. Maar we eindigden uiteindelijk toch in de Summer Place, want daar is het laat op de avond toch het gezelligst.

Vandaag is het alweer zaterdag 15 november. Ik heb vanochtend alweer gekitesurft, met wel een beetje duf hoofd. Maar ik heb zowaar al 10 meter gevaren op zo'n board. Valt nog niet mee om te blijven staan.Vanmiidag heb ik m'n laatste uurtjes les, dus dan moet het lukken. Anders in Australië wel. Morgen kon ik ook nog wel gaan, maar die dag wil ik lekker relaxen. Want dat ik mijn laatste volle dag op het eiland.

Tja, het zit er hier dus bijna op...
Moet nog wel een beetje wennen aan het idee dat ik strak weer terug ga naar de Westerse wereld. Begon me hier net behoorlijk thuis te voelen. Maar ja, kan niet eeuwig blijven hangen, want dat gaat weer ten koste van mijn tijd in Australië. En dat is natuurlijk ook helemaal top. Dus komt goed. ;-)

Adios allemaal....
en tot in Australië!!

  • 15 November 2008 - 13:39

    Mum & Dad:

    Een geweldige week geweest begrijpen we, dat is een goed begin. Veel liefs.

  • 15 November 2008 - 13:47

    Gerard En Annemiek:

    Vandaag zijn je ouders bij mij en bekijken wij even jouw reis
    Het ziet er allemaal gelikt uit. Proost en nog veel plezier.

  • 17 November 2008 - 08:20

    Tim & Paula:

    He Leon!

    Leuk om te lezen hoe het is daar in de Filipijnen! Als jij ons nou leert kitesurfen, leren wij jou golfsurfen! Zie je binnenkort in Sydney!!!

  • 17 November 2008 - 14:01

    Petra:

    Hé Léon,

    Heb van je laatste bericht helemaal geen mail ontvangen. Vreemd...

    Klinkt heerlijk relaxed daar op de Filipijnen. Veel plezier in Australië.

    Kus, Petra

  • 17 November 2008 - 14:02

    Petra:

    Hé Léon,

    Heb van je laatste bericht helemaal geen mail ontvangen. Vreemd...

    Klinkt heerlijk relaxed daar op de Filipijnen. Veel plezier in Australië.

    Kus, Petra

  • 17 November 2008 - 19:49

    Laura En Peter:

    wij hebben dus ook geen mail ontvangen maar hindert niet ik volg je evengoed wel geniet van je laatste dag en een goede vlucht naar Australie doeiiii

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Filipijnen, Manilla

Wereldreis 2008-2009

Recente Reisverslagen:

26 Juni 2009

De wereld is ECHT rond!

05 Juni 2009

Grammetje wit?....5 Euri

27 April 2009

Pisco! Chileens of Peruaans?

07 April 2009

Dak van de wereld

01 April 2009

Chili saus
Léon

Project van 3 maanden

Actief sinds 02 Nov. 2008
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 36498

Voorgaande reizen:

09 Januari 2011 - 10 Februari 2011

Filippijnen & Indonesie 2011

31 Augustus 2009 - 28 November 2009

Project Staatsolie, Suriname

03 November 2008 - 19 Juni 2009

Wereldreis 2008-2009

Landen bezocht: