Hier spreekt een Advanced Diver!! - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Léon Acda - WaarBenJij.nu Hier spreekt een Advanced Diver!! - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Léon Acda - WaarBenJij.nu

Hier spreekt een Advanced Diver!!

Door: Leon

Blijf op de hoogte en volg Léon

10 November 2008 | Filipijnen, Manilla

Kamusta Kayo, (dag allemaal) :-)

Daar zijn we weer!!!

Ja ja, heb flink moeten studeren de afgelopen dagen. Want zoals ik al zei, heb ik de afgelopen dagen een vervolg cursus op m'n huidige duikbrevet gevolgt. En....geslaagd! :-)

Zaterdag 8 november, ben ik begonnen. Ik moest om 10:45 aanwezig zijn. Maar dat viel nog niet mee, want in de weekenden is het hier 's avonds helemaal top. Overal live muziek en een geweldig sfeer. Dan is het trouwens ook lekker druk, omdat half Manila naar het eiland is gekomen.Maar koffie doet wonderen, dus na een half uurtje duf zijn, was ik weer volledig scherp.

Mijn duikinstructrice kwam trouwens uit Castricum en heet Warda vd Meer. Dus de Castricumers onder jullie zullen haar wel kennen. Woont trouwens met haar Maleisische vriend in Maleisie...

Heb die dag gelijk twee duiken gedaan: eerst naar 30 meter diepte met nog steeds 15 meter zicht en daarna een navigatieduik. Ging goed natuurlijk.

's Avonds weer naar Summer place geweest, een van de populaire bars hier. Daar weer wat nieuwe Leute leren kennen, oa Sheldon (Canadees), een 747 piloot van Cathay Pacific. En Vince, een Australier uit Melbourne. Echt super gelachen met die gasten. En ik heb alvast een goedkope slaapplaats in Melbourne.

Zondag 9 november moest er echter weer gedoken worden. Dus het ritueel startte weer als de dag ervoor...met veel koffie. Bleek later niet nodig te zijn. Want er stond zoveel wind 's ochtends dat we pas 's middags zijn gaan duiken en ook maar 1 duik hebben gedaan: een adventure dive Fish Identification. Dus ik weet nu een hoop meer over vissen. Toch wel handig, want sommige zijn behoorlijk giftig...Na het duiken (17:00) zit ik dan eerst weer in mijn studie boek te lezen...totdat ik in slaap sodemieter. Tuurlijk wordt je dan weer pas 2 uur later wakker. betekent dus dat de rest van het avondprogramma ook maar weer 2 uur opschuift.

Het is nu alweer maandag 10 november. Mijn laatste duikdag heb ik alweer achter de rug. Was wat duiken betreft ook gelijk de beste dag. Weer 2 duiken gedaan. Maar dan wel één wrakduik naar een 45 meter lang schip. Helemaal top! Niet alleen de boot zelf, maar vooral ook de vissen die er in en omheen zwommen: Tonijnachtigen, Batfish, mega brasems en baracuda's. En dat op 26 meter diepte allemaal. En daarnaast ook nog een Adventure Dive Photography. Onderwater fotografie dus. Komt toch nog wel wat bij kijken, maar super leuk om te doen.

Tja, en nu ben ik dus een Advanced Diver! Wel makkelijk voor als ik straks naar de Great Barrier Reef ga.

Net maar even eenzaam gesmikkeld bij een soort openlucht wokrestaurant op het strand (zie foto). Moest toch even m'n nieuwe brevet vieren. En dan straks maar weer eens kijken of er nog wat bekenden rondhangen in de bar. :-)

Paalam Kayo!! (Tot ziens allemaal)









  • 10 November 2008 - 14:09

    Judith:

    Wat heerlijk om al je verhalen te lezen!!! De reiskriebels beginnen helemaal op te borrelen. Gefeliciteerd met je Advanced brevet. Dat je nog maar heel veel mooie duiken mag maken!!!
    Groetjes,
    Judith

  • 10 November 2008 - 14:15

    Petra:

    GEFELICITEERD!!!

    Kus, Petra

  • 10 November 2008 - 14:17

    Mum & Dad:

    Het tempo zit er al weer flink in. Gef. met je duikbrevet. Veel liefs.

  • 10 November 2008 - 16:00

    Ilse:

    Wouw Gefeliciteerd!! Wat super om al je verhalen te lezen! Krijg helemaal zin om ook te gaan boeken hahaha

    Groetjes Ilse ;)

  • 10 November 2008 - 17:39

    Marco En Lies:

    Advanced diver betekend dat nu dat jij ook aan mij les kan geven......:-).
    Dan zijn wij bij deze je eerste leerlingen haha.
    Leuk te lezen dat alles nog naar wens verloopt.

    Groetjes Marco en Lies

  • 10 November 2008 - 18:15

    Luuk:

    He Leon,

    Als ik later groot ben wil ik ook surfen en mooie vissen kijken in de zee. Ik heb m'n A diploma al en bijna B! O ja en mijn eerste tand is er uit. Dat wil ik ook nog ff zeggen...

    High Five !!
    Luuk

  • 10 November 2008 - 18:46

    Floor:

    hoi lieve leon, wat goed van je duikdiploma.echt top!heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel plezier nog!!!

    groetjes van papa en mama xxx floor

  • 10 November 2008 - 20:02

    Peter En Laura:

    Van harte gefeliciteerd met je duikbrevet Warda is een zusje van Debby (een vriendin van Lisette) dus doe haar maar de groeten van Liset (kent ze vast wel) ik hoor je wel weer doeiiii Laura

  • 10 November 2008 - 22:02

    Lisette En John:

    Leuk hoor, les van Warda! Die ken ik wel ja... Doe haar de groetjes!

    En de rest van het verhaal klinkt natuurlijk ook weer geweldig. Azie heeft me nooit zo getrokken maar nu ik alleen de eerste dagen van je reis al lees .. heerlijk!

    Liefs
    Lisette

  • 10 November 2008 - 22:34

    Truus:

    Hé vriend, gefeliciteerd en wat een leuke ontspannende foto.
    Groetjes Wout en Truus, jaja, hij is weer thuis

  • 11 November 2008 - 11:43

    Jeannette Hommes:

    hoi Leon,

    Geweldig allemaal, je hebt het super naar je zin zo te horen.
    Geniet er maar lekker van vp nog
    gr. piet en jeannette

  • 11 November 2008 - 17:26

    Debbie Van Der Meer:

    Hoi Leon,

    Wat is de wereld toch echt klein he.... Warda is mijn zussie!
    Kreeg van liset idd een berichtje dat je bij haar les hebt gehad!

    Wat is Boracay een mooi eiland!!! ;-)
    Ben er 2 jaar geleden ook geweest.
    Gefeliciteerd met je advanced brefet en heeeeeeeel veel plezier op de great barrier! daar zou ik ook nog wel eens will duiken!

    Groetjes vanuit het koude Nederland.
    Debbie van der Meer

  • 14 November 2008 - 03:31

    Robin Zondag:

    Hé gozer,

    Klinkt niet verkeerd daar op de Filipijnen. En dan ook nog in het Noord-Hollands les! Ik zit nu op de 34ste verdieping van een hotel in Taiwan en kijk naar het noorden. Als je even je hand opsteekt kunnen we zwaaien:). Have Fun!

    Robin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Filipijnen, Manilla

Wereldreis 2008-2009

Recente Reisverslagen:

26 Juni 2009

De wereld is ECHT rond!

05 Juni 2009

Grammetje wit?....5 Euri

27 April 2009

Pisco! Chileens of Peruaans?

07 April 2009

Dak van de wereld

01 April 2009

Chili saus
Léon

Project van 3 maanden

Actief sinds 02 Nov. 2008
Verslag gelezen: 303
Totaal aantal bezoekers 36499

Voorgaande reizen:

09 Januari 2011 - 10 Februari 2011

Filippijnen & Indonesie 2011

31 Augustus 2009 - 28 November 2009

Project Staatsolie, Suriname

03 November 2008 - 19 Juni 2009

Wereldreis 2008-2009

Landen bezocht: