Surfen met Tyfoonwind!! :-) - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Léon Acda - WaarBenJij.nu Surfen met Tyfoonwind!! :-) - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Léon Acda - WaarBenJij.nu

Surfen met Tyfoonwind!! :-)

Door: Leon

Blijf op de hoogte en volg Léon

07 November 2008 | Filipijnen, Manilla

Dag allemaal,

Daar zijn we weer eens! :-)
Ja, ik weet het, het werd wel weer een keer tijd ook. Maar ja, ik ben nu eenmaal niet zo'n grote fan van internet cafe's (waar zit dat k..-streepje nou op deze computer!).

Waar was ik gebleven? Oja, ik ging een biertje drinken. Nou dat werden er behoorlijk meer dan 1 en ook iets met locale rum ofzo. Werd dus laat en gezellig en ook aardig wat locals leren kennen.

6 november, de volgende dag, ben ik inderdaad maar eens aan de andere kant van het eiland gaan kijken, want het leek te waaien van de planeten...toen ik om 13:00 wakker werd (toch nog jetlag misschien?). Daar zag het er echt super uit. Snel een board gehuurd en knallen maar. Bleek de wind afkomstig te zijn van een Tyfoon die langs de Philipijnen trok. Hij werd ook alleen maar harder...spannend dus! 's Middags voer ik alleen nog maar met 1 local samen op een 85 liter boardje met 4,5m zeil (voor de kenners). Kwam ondertussen echt met bakken uit de lucht. Hele aparte ervaring. ;-)

7 november, vandaag dus, was het echt snikheet en heb ik lekker op het strand gelegen. Natuurlijk direct zo rood als een kreeft, ondanks heftig smeren. Vandaar dat de daarop volgende full-body massage soms wat pijnlijk was. ;-)

Ach ja, het leven valt hier niet mee.
Nu ga ik weer even een biertje drinken. Het is alweer 22:00...
En morgen ga ik aan mijn Advanced Openwater duikbrevet beginnen. Dus mag niet te veel drinken vanavond.

Adios allemaal!

Leuk trouwens al jullie reacties.
Echt helemaal top!

  • 07 November 2008 - 14:11

    Hester:

    Het klinkt echt alsof je het heeeeel zwaar hebt hoor!!! ;-)
    Ben wel een beetje jaloers.
    Veel plezier met duiken.
    gr Hester

  • 07 November 2008 - 14:25

    Judit:

    Hoi Leon,

    Wat spannend! Het is goed om te zien dat alles goed gaan op de andere kant van het wereld. Hier alles blijft zoals normaal.

    Blijf schrijven.

    Genieten van,

    Judit

  • 07 November 2008 - 14:52

    Mam &Dad:

    Eindelijk dan wat van ons,nieuw medium weet je. zorg goed voor jezelf. We zien uit naar je berichten.

  • 07 November 2008 - 16:53

    Suus:

    Foto ziet er erg mooi uit, klinkt niet slecht allemaal daar!! Lekker blijven genieten kus suus

  • 07 November 2008 - 21:34

    Truus,:

    waarschijnlijk amerikaanstoetsenbord, dan moet je tegendraads werken en intoetsen wat je bij dat _ streepje krijgt, ga er maar eens mee stoeien,weer is zo te hoeren nu beter, ben blij voor je en zo te horen geniet je er van, veel plezier morgen met het duiken, groetjes xxx Truus

  • 08 November 2008 - 12:10

    Lisette En John:

    Je kan het wel zien, je lieve tante Laura (en mijn moeder) heeft je bericht aan iedereen doorgestuurd, dus hier weer een Van Kessel die je heel veel plezier wenst en laat vooral veel van je horen!!!
    Ik mag komende week voor mijn werk naar Florida, ook al zo'n vervelende bestemming, en neem John lekker mee. Maar das toch wel even anders dan surfen op de Filipijnen ;)

    Liefs Lisette en John

  • 10 November 2008 - 06:52

    Petra:

    Hé Léon,

    Wat een mooie foto zeg. Ziet eruit alsof je nooit meer weg zou willen.

    Succes met duiken.

    Kus, Petra

  • 10 November 2008 - 10:23

    Peter En Gerda:

    Het klinkt allemaal geweldig heel veel plezier en doe voorzichtig liefs Gerda en Peter

  • 10 November 2008 - 22:37

    Ar:

    Le,

    Zou geen geduld hebben voor zulke lege witte stranden hoor.....
    Veel plezier he!

    Ar

  • 10 November 2008 - 23:41

    Inés:

    Maar wij hebben momenteel rukwinden, ook fijn! hihi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Filipijnen, Manilla

Wereldreis 2008-2009

Recente Reisverslagen:

26 Juni 2009

De wereld is ECHT rond!

05 Juni 2009

Grammetje wit?....5 Euri

27 April 2009

Pisco! Chileens of Peruaans?

07 April 2009

Dak van de wereld

01 April 2009

Chili saus
Léon

Project van 3 maanden

Actief sinds 02 Nov. 2008
Verslag gelezen: 101
Totaal aantal bezoekers 36483

Voorgaande reizen:

09 Januari 2011 - 10 Februari 2011

Filippijnen & Indonesie 2011

31 Augustus 2009 - 28 November 2009

Project Staatsolie, Suriname

03 November 2008 - 19 Juni 2009

Wereldreis 2008-2009

Landen bezocht: